20160420

^_^

Suatu saat Rasulullah sedang duduk di rumah beliau ketika itu Rasulullah bersama Isteri baginda iaitu saidatina aishah yang diberikan gelaran Humaira dan ketika itu Rasulullah mengangkat kedua tangan dan berdoa . " Ya Allah ampunila dosa aishah dosa yang zahir dosa yang batin , dosa yang lalu dosa yang akan datang dosa yang disengaja atau dosa yang tidak sengaja "

Maka saidatina aishah yang mendengar doa Rasulullah yang tadi itu berasa begitu senang tersenyum² berpusing² dirumah nya. Lalu Rasulullah kebingungan kenapa dengan aishah ini begitu senang .


Lalu Rasulullah bertanya kepada saidatina aishah ' wahai Aishah wahai humaira apa yang terjadi kepada kenapa engkau kelihatan begitu senang yang luar biasa ". lalu saidatina aishah menjawab

" Ya Rasulullah bagaimana aku tidak senang engkau mendoakan ku dan doamu pasti dimakbulkan oleh Allah . doamu sangat hebat "

Lalu Rasulullah tersenyum dan berkata " Wahai aishah apakah engkau tahu bahawa sesungguhnya aku mendoakan umatku sama seprti yang aku mendoakan kepadamu . setiapa malam aku tidak berhenti² mendoakan umatku dengan doa sama seperti doa yang aku doakan untukmu

Semoga kita tahu balas budi Rasulullah SAW yang Setiap malam mendoakan kita seharusñya kita yang lebih senang kita yang lebih gembira .

- Habib Ali Zainal Abidin Alwy Al-kaff -

‪#‎SolluAlanNabi‬

🌹 اللهم صلى على سيدنا
محمد وعلى أله وصحبه وسلم

‪#‎CintaRasulInternationalCommunity‬
‪#‎TausiyahHabib‬

No comments:

Post a Comment