20110103

expire darknesslogy :p


JKP
Ternyata Buah tangan Ke 4 Dhiya Zafira, tidak mengecewakan... Cerita yang menarik... sama seperti novel2 beliau yang sebelum nya. Kali ini berkisar kan cerita tentang Komando @ Grup Gerak Khas.. Saya percaya ramai yg kurang pasti apa tugas komando sebenarnya... So sapa2 nak tau kena la baca novel JKP ini... sedikit sebanyak kita dapat tau apa tugas mereka...
Pada awal2 bab sudah mengundang air mata..bukan sedikit2 boleh kata tahap banjir la bila baca awal2 bab JKP. hehehee... mungkin saya yg terlebih emosi... :)
sentiment exceedingly
sinop nye bermule beginie........
Kisah Seorang Afikah Najwa yang kehilangan hampir keseluruhan ahli keluarganya... Ibu, ayah & abang..
Hidupnya tersisih dari datuk & nenek hanya kerana mereka marahkan ayah afi kerana berkahwin dengan ibu afi yang berlainan bangsa.
Disaat Afi merasa kehilangang sahabat2 abang nya hadir... Lukman,Hakim,Helmi & Haiyan Rifqi...
Rif ditugaskan untuk menjaga Afi... Demi menjaga keselamatan Afi.. Rif & Afi berkahwin atas dasar tanggungjawab... Afi jatuh cinta dengan suaminya... tapi Rif masih dibayangi kisah silam.. dimana tunang nya mati dihadapan mata.. Rif meletakkan kesalahan itu pada dirinya...
Jimmy yang disangkan mati rupa2nya masih hidup tetepi telah hilang ingatan.... dan dia sebenarnya telah ditugaskan untuk membunuh Afi adiknya sendiri...
Yang pastinya Rif akan mempertaruhkan nyawa nya untuk memastikan keselamatan Afi terjamin...
Cinta pasti hadir... Rif sebenarnya telah lama mencintai Afi...
Jauh Kau Pergi Sebuah cerita yang sangat menarik untuk dibaca... kisah kekeluargaan, kasih sayang, pengorbanan semuanya ada... Sesuai dibaca dalam bulan kemerdekaan ... semangat patriotik...ehe joking...
mmg feelling rrr novel nie n ttbe terkenang kan seseorang 2...hiuttt mmg haru..lg rr byk air mate kua...adat rr bce novel...ehe...
x rugi memiliki dan membacanya...
Ternyata bukan sahaja Afi, tapi saya telah jatuh cinta dengan Haiyan Rifqi... hehhehehe.... Betapa hebatnya Haiyan Rifqi...(rif)
novel yang nie pon best gak...serammm n saspen cikit....

RBB
saye suke jalan cerite mcm nie.....cool n stdy...karya yang bergenrekan ROMANTIS-THRILLER........Istimewanya RBB kerana ada Izz Karami....mmg jatuh cintun rr ngan si IZZ nie ehe...(gatal)
RIF suke......... IZZ suke..mne satu nie...aha...x de rr watak n perwatakkan mereka dlm story ni mmg sesuai...(mcm mne ea nk dapt laki cm 2..) ade ke?ntah...x pasti rr wujud g ke x...arap2 ade la... tettttttttt...
k citew balik....
novel ni sye x beli pon ntah nape cm malaz lak nak beli novel nie...padahal sume karya kak DZ... sume beli...tp yg nie je....ehe..akak maap ye....ehe...owng pinjm je kat perpustakaan negara...lgi rr luar alam an ri2 rajin sgt g PN...LAST2 pilih rr novel nie...mmg layan rrr mse 2...slamat x terkantoi ngn akak ehe...lau x mmg terok rr kne bahan ehe...
antara rif and izz:
emm Dalam banyak2 hero kak DZ.....ternyata Izz yang menjadi pilihan. Izz yang paling popular..Izz yang paling macho dan Izz adalah segala-galanya. Izz dan Rif adalah individu yang berbeza...APE2 pon dua2 ade keistimewaan...sye berpuas aty gak ngan watak rif...
cume bab die pengecut 2 je cm lemau sikit...grievous gak rr die wat kat afi cm 2...
mmg pernah ade ilham nak wat novel tp cm nk wat satu yang luar alam sikit......
cm nie rr:
1. Tak ada watak ketiga yang jahat yang berusaha nak putuskan hubungan sesiapa.
2. Tak ada babak-babak umpama cerita indon yang mesti ada orang hilang ingatan then blah blah blah.
3. Tak ada babak fitnah-fitnah dan perempuan psychopath yang muka bertalam-talam.
4. Cerita yg agak sarcastic.
5. when i draw up not so called "old school". story about life remaja-remaja sekarang.
6. Pemikiran serious.
7. Info-info yang pelik-pelik pun semua dimasukkan. Tak terkecuali babak-babak stereotype yang pertikaikan.
8. Tak meleret-leret. Kalau novel lain, selepas satu hal, hal lain kuar.
9. Lawak adalah 70% dan 30% adalah tacing-tacing (ewww.) Kalau novel lain, tetttttttt starting je kelakar. Masuk tengah buku, macam apa entah.

ehe ley ke nak wat novel yg bersetall cm nie...ckp mcm nk rak kang g 18 tahun pon x siap2 g nove l'nie'...ehe emm Kepala saya sebenarnya ligat mencorak perjalanan cerita namun hendak menterjemahkannya di dalam bentuk penulisa..bark saya masih merudum lagi...hendak mencari 'feel' yang melayang entah ke mana...ehe


doakan laa ye...semoge inspired turn back

1542:03012011
ad

No comments:

Post a Comment