20101226

LAUT...

LAUT ITU....biru...
tenang dan mendamaikan..
lautan yang terbentang luas...
mengingatkan saya
kepada KEBESARAN ALLAH
menginsafkan saya tentang kekuasaannya-NYA...
Sebagai manusia yang hidup di...
Dunia ini...
SUBHANAALLAH

LAUT YANG TENANG..OMABAK YANG MENGHEMPAS PANTAI...ANGIN YANG MENDERU....



INILAH PANTAINYE...CANTIKKAN...

SEORANG LELAKI

BERDIRI...ditepi pantai..
seorang lelaki dingin dan busan...
memerhati ombak sepi berdesir..
burung terbang tinggi..


Bisingnya anak berkejaran...
tangisan bayi menyesakkan dada...
hembusan angin mengganggu dirimu...
semua sepi...hatimu kosong...


Apakah yang tersirat di dalam hatimu...
mengapa amar sukar untuk difahami..
tidakkah kau punya hati dan perasaan...
menilai semuanya...?


Tahukah apa yang kau lihat dimataku..
damai pemandangan di pantai indah ini...
tenangnya mendengar desiran ombak...
burung terbang bebas....
pasti kau fahami...

Lelaki dinginn yang busan..
.dengarlah dari pendengaranku...
lihatlah dari pandangan mataku...
rasailah demi hati luhurku...

Betapa indah dunia..
begitu banyak harus dimiliki...
bersyukurlah dengan nikmat yang di beri..
pasti engkau rasa bahagia...


dengarlah tawa riang anak berkejaran...
lihatlah senyuman bayi yang menyenangkan...
rasailah hembusan angin yang mendamaikan
oh indahnya...
senyumlah lelaki dingin yang busan...


p/s: saperrr laki 2 an...ehe

20101225

JOHOR OHHH JOHOR...

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


salam semua...hari ni aq nak story satu cerita pasal johor...emmm johor...kowg tau kan kat mane...
aq se macam takdir lak....sebenarnye aq dah x nak ade kene mengena dah ngan owang johor ni.....tp x tau rrr cam dah takdir lak...'die' johor....hariz johor...ada syam pon johor gak...hisy aiseyyyey man....asal syik2 johor je ni...

novel aq pon kebanyakkannye pon aq bace owang johor.rian johor...alea johor...qisha qaleessa and ziyad fallah johor...aq pon johor gak...skung aq blaja kat pasir gudang johor...wahhh mmg banyak kebetulan ni...mmm nape ye?.....ape yang Allah nak tnjukkan agaknye...?emmmm mungkin juge kebetulan tapi kenape semakin aq nak m'gelak and menjauh mcm semakin dekat lak bnde nie berlaku kat aq....

eiii geram tol...lagi johor seredup kasihmu...oh mmg takdir...lg sape g johor g....?segalanya untukmu...emm jehannna aisya and faheem ammar ...novel ni pon pertemuan mereka bermula kat johor....
kenape????ape maksud semua ni?betul x paham...dan aku x nak paham.....!!!!!!!!TITIK...

A'aa wat bodo je rrr anggap x de pape ..pasrah and redho je k...ehe..k semangat balek....
CAIYOUK2


JOHOR...KENAPE YE?